Следното писание е моят начин да си взема Xbox + Kinect от конкурса
Game On съпътстващ Дни на Майкрософт 2011, които разбира се ми принадлежат по право. Условието на кратко е да се предложи концепция за игра, като се предполага да се оценяват актуални тенденции, оригиналност на идеята и съотношение инвестиция/възвръщаемост. Моето предположение е за casual тактическа игра на ходове, която да съдържа сериозен състезателен потенциал.
Основната част от играта ще е битка между двама играчи. Битката ще се провежда на двуизмерна карта гледана отгоре, която ще се вижда на един екран. По картата ще има различни видове препятствия, които ще осигурят разнообразие в тактическо отношение. Предлагам три основни типа бойни единици – пехота, танкове и летящи. Всяка единица ще има определен брой hit points. Ще има три основни вида оръжия, който ще нанасят базови щети и ще имат бонус срещу един от основните типове единици. Например огнехвъргачката ще е подходяща срещу пехота. Всяко от оръжията ще може да се комбинира с всяка от единиците, което ще увеличи броя на единиците без да усложнява излишно механиката на играта в съгласие с casual концепцията. Играчите ще се редуват да правят ходове докато не успеят да унищожат всички единици на противника. Предлагам на всеки ход играчът да избира една единица, която да използва, а самият ход да се състои от преместване и евентуална стрелба. Различните единици ще могат да изминат различен път и да стрелят на различно разстояние. Предлагам управлението да става с посочване на точка A задържане на десен бутон на мишката, преместване до точка B и пускане на бутона. Точка A е желаната нова позиция на единицата, а точка B е мястото, което единицата ще атакува. Предлагам теренът да НЕ е разделен на полета за да се добави макар и малък елемент на точност. Така може пораженията от оръжията да бъдат намалени ако играчът не е уцелил абсолютния център на единицата, може да се нанасят поражения на няколко единици близки една до друга или да се постави летяща единица над земна такава. Елементът на точност ще диференцира по-добрите играчи и ще предотврати наизустяването на началните ходове. Преди битката играчите ще имат равен брой точки, с които да „закупят“ единици за предстоящата битка като всяка комбинация от единица и оръжие ще има различна „цена“ в точки. Така всеки играч ще може да изгради уникален стил на игра на базата на наличните единици подобно на игри като Magic: The Gathering
Смятам, че ще е най-добре артистичният стил на играта да е хумористичен (Team Fortress 2), като може да се прибегне до единици, които са животни или подобна хумористична концепция (Plants vs. Zombies). Това ще помогне много за casual игра с 2D графика и нисък бюджет. За да се поддържа интересът ще има различни скинове на единиците, които ще трябва да се отключат както и задължителните в последно време achievements. Смятам, че това ще задържи casual играчите докато състезателният елемент и турнирна и/или ladder система ще задържи интереса на по-сериозните играчи. С времето може да се пускат нови видове единици, които да спадат в началните категории, например джип, които е в категорията на танковете, но е по-бърз (стига по-далеч за един ход) и има по-малко hit points, както и нови оръжия, например артилерия която стреля далеч, но не уцелва точно, а нанася малки щети в някаква по-голяма област. Възможностите за добавяне на нови единици и оръжия са практически безкрайни, а механиката на играта няма да се усложни съществено.
Смятам, че най-ефективният начин за монетаризация на такава игра е самата игра да е безплатна, а парите да идват от микротранзакции. Освен добавянето на нови единици и оръжия достъпни за всички ще се пускат в продажба други единици и оръжия, които ще могат да се закупят единствено с пари. Важно е единиците, които се закупуват да не са по-силни от нормалните, а предимството, което дават да е под формата на по-голямо разнообразие при сформирането на армията преди началото на битката. Този баланс на купените единици ще гарантира, че хората с много пари няма да побеждават играчите, които не са инвестирали толкова пари само защото единиците са им по-силни.
Поради относителната простота на техническото изпълнение играта може да се реализира лесно за различни платформи като смятам, че най-ефективно от гледна точка на разработка ще е да се реализира XNA версия за Windows, Xbox и Windows Phone 7, както и Silverlight версия работеща в браузър, която може да преизползва част от кода.
Предложеният интерфейс е сравнително подходящ за touch управление, но за телефон ще е добре полето да се раздели на осмоъгълници защото насочването с пръст не е достатъчно прецизно. Multiplayer режимът е по-трудно достъпен на телефон в сравнение с други платформи, затова е добре преди играта да се пусне за телефон да се разработят и други режими. Два потенциални режима, които могат да се ползват и за другите платформи са кампания (мисии в стилът на Worms) и безкрайна битка, при която AI напада с безкрайни армии от единия край на картата, а целта на играча е да издържи възможно най-дълго.
Искам да отбележа, че публикуваното на страницата на конкурса резюме не е писано от мен. Преди да публикуват моята идея се подигравах на другите участници за безсмислиците, които са написали, но след като видях какво са направили редакторите с моето предложение вече не смея да твърдя каквото и да било за конкуренцията. Силно се надявам журито да оценява пълният документ, а не това... нещо публикувано във Facebook.
Ако ме харесвате може да ме подкрепите за наградата на публиката като станете фенове на
Дни на Майкрософт във Facebook и цъкнете like на
тук като най-добре да не четете съкратената версия, която е някаква подигравка. Ако пък не ме харесвате може да станете фен на Дни на Майкрософт и да забиете по един like на всички други предложения, но не и на моя за да ми е гадно. Каквото и да правите важното е да знаете, че това тук е истинското предложение, а онова там е... не знам какво е.