DooM печели наградата "Игра на годината според Stilgar" 2016

DooM печели наградата "Игра на годината според Stilgar" 2016
    Не мисля, че някой ще бъде изненадан от носителят на най-престижната награда в гейм индустрията тази година. Id  Software пуснаха невероятна игра, достойна за огромното си име. Не е лесно да оправдаеш очакванията когато играта която ще пускаш носи името DooM. DooM 3 например беше много добра игра, но масово се смяташе за недостатъчна. Игра която би получила само похвали ако се казваше по друг начин беше критикувана само защото не можеше да се мери с прародителя си. С радост мога да съобщя, че общото мнение тази година съвпада с моето - а именно, че DooM е не само модерен, но е достоен за името си и носи усещането на оригинала.

Какво е DooM?


    Усещането за DooM всъщност не е трудно да се опише. DooM не е някаква сложна, претенциозна, философска игра. DooM е брутален, кървав, с мощни оръжия, много противници, сатанизъм, демони и най-важното - DooM е бърз. Формулата в първите две игри беше проста - дай на играча мощни оръжия и му пусни много противници. По този начин играчът хем се усеща мощен защото оръжията му буквално разчленяват демоните хем има заплаха и адреналин от огромната бройка противници. Проблемът в наши дни е, че играчите очакват по-разчупени нива в сравнение с плоските карти от средата на деветдесетте. Очаква се противниците да са малко по-умни, по-детайлни, да изглеждат по-добре и въобще неща, които ни помагат да се потопим в света на играта. По технически и гейм дизайнски причини това направи противниците по-малко на брой и по-трудни за убиване от което пък оръжията започнаха да се усещат като по-слаби. От своя страна играчът реагира като разработва стратегии да елиминира противниците един по един по възможност от далеч и скрит зад нещо. Всичко това ни отдалечи от усещането за DooM.

Новият DooM


    Новият DooM има разчупени, вертикални нива, добре нарисувани противници, които се справят с препятствията, многобройни противници, мощни оръжия и RPG елементи. Някои от проблемите са решени по чисто технически начин (по-мощни компютри, по-добър engine, леки отстъпки от качеството на графиката), но най-важната промяна е в една на пръв поглед малка идея. В новия DooM противниците пускат малки количества health когато умрат. Това подтиква играча да се набива в средата на мелето и да убива лошите колкото се може по-бързо. Колкото повече толкова повече health и амуниции. За мен RPG елементите са напълно излишни, но не пречат. История има колкото да не е без хич (точно както се очаква от DooM). Има тайници (за къде без тях?), има нива в ада, в индустриални комплекси, в гъзарски офиси и на повърхността на Марс. Нивата са добре направени и ловът за 100% тайни е вманиачаващ като през 1995та и отнема време колкото останалата част от играта.

Multiplayer


    За съжаление не всичко е на това ниво. Опитите за модернизация на multiplayer елементът е тотален провал. За тези, които са твърде млади за да помнят какво е multiplayer на DooM - ами то е като опростен Quake. Прости карти (припомням, че не можеше да се мести камерата по вертикала), еднозначни и мощни оръжия и много бързо движение. Новият DooM го докарва само на движение. Мачовете са отборни, има някакви модификации, оръжията са шантави (което е добре за single player, но е много зле за multi) и дори има превръщане в демон. Никой никога не е искал да събира experience в multiplayer на DooM. Отврат.

Музиката


    DooM има най-добрия soundtrack на игра който съм чувал. Брутален industrial metal. Веднага да си го пуснете.

    Новият DooM е перфектна игра за тези които са играли DooM преди 20 години и тези, които никога не са играли DooM и искат да разберат какво е усещането. Купувайте нова видео карта и започвайте!
Tags:   bulgarian games 
Posted by:   Stilgar
03:05 15.01.2017

Comments:



No comments yet.




Post as:



Post a comment: