DООМ Eternal печели наградата "Игра на годината според Stilgar" 2020

DООМ Eternal печели наградата "Игра на годината според Stilgar" 2020
   Предизвестеният победител тази година е разбира се DOOM Eternal. Нямаше никакво съмнение, че продължението на шедьовърът от 2016 ще е най-добрата игра в годината в която излезе.  DOOM Eternal е просто още от същото. Даже не знам защо ще пиша нова статия може просто да прочетете предишната. Добре де, от мен да мине. Ако не сте чели онази статия прочетете я, а аз ще допълня малко.

   Cyberpunk 2077? Fuck Cyberpunk! Хубаво… понеже съм добра душа за да има Cyberpunk шанс да се класира за игра на годината ще го пиша, че е излиза през 2021. От една страна явно няма как да се конкурира с DOOM Eternal от друга то май това дето излезе тая година е някаква бета, фрашкана с бъгове и проблеми с производителността. Ще им дам шанс да се поправят и ще ги пробвам през 2021.

   Обратно на темата за хубавата игра. Новият Doom взима всичко от предшественика си, в някакъв смисъл може да го пишем expansion. Усещането е практически същото. Още мисии, още чудовища, още оръжия, малко нови механики, същият екшън стимулиращ агресивна игра чрез демони пускащи здраве и муниции когато умрат. Какви са добрите промени? Бих казал, че е добре, че играта има малко повече история отколкото предшественика си. Не че някой ще седне да играе Doom баш заради историята, но са я пипнали достатъчно за да е някаква допълнителна мотивация за игра. Имаме една кука закачена на двуцевката, с която се придърпваме към демоните и е забавно.

   За съжаление има промени за по-лошо. Основната причина да смятам DOOM Eternal за по-слаба игра от DOOM е опитите на дизайнерите да ни накарат да сменяме оръжията по изкуствен начин. При добър дизайн човек сменя оръжията защото те са естествено по-ефективни. Например бърз летящ противник не се стреля с ракети, а с картечница. В DOOM Eternal някои противници са скриптирани да се убиват много по-лесно с определено оръжие. Най-очевидният пример за това е Cacodemon (червената летяща глава която плюе огнени токи) който най-ефективно се убива като му хвърлиш граната в устата. Има и други такива примери с други оръжия. Противниците могат да бъдат убити и без да се ползва тази механика, но издържат значително повече бой. Тази работа на мен ми се струва много изкуствена и не на място в Doom игра.

   Една подобна неприятност е един от демоните – Marauder. Въпросният демон има щит, с който блокира абсолютно всички атаки и единственият начин да му нанесеш щети е да застанеш на средно разстояние при което очите му присветват и замахва с брадвата. След като се избегне удара може да го стрелнете 2-3 пъти. Повтаряме това упражнение известен брой пъти и той умира. Това също се усеща като нещо докарано от друга игра (представям си, че така се играе Souls жанра) и го намирам за леко досадно.

   Не искам да оставяте с впечатлението, че играта е лоша, всъщност си е много добра, но не искам да копирам целият текст на предишната статия. DOOM Eternal е истински, брутален, бърз, кървав Doom, точно както трябва да бъде. Задължителен е за игра.
Tags:   bulgarian games 
Posted by:   Stilgar
01:01 14.12.2020

Comments:



No comments yet.




Post as:



Post a comment: